mckinsey

Den hemmelige vej til et job hos McKinsey

Det rangerer blandt de ubestridte love big business i det sidste halve århundrede: Hvis du ønsker at blive taget alvorligt, du leje McKinsey & Company. Den jobsøgende s konsekvens: Hvis du ønsker en karriere i big business, du seriøst håber, at McKinsey & Company vil ansætte dig. En flerårig top-plads efterbehandler i ranglisten over de mest eftertragtede arbejdsgivere, McKinsey er også blandt de mest selektive. Sidste år, den rådgivende kraftcenter modtog 225.000 jobansøgninger. Det gjorde tilbud til blot én procent-eller 2200-af dem.

Det er den dårlige nyhed. Den gode nyhed er, at de dage, hvor McKinsey kun hyret Harvard MBA længe er væk. Så sent som i 1978, HBS kandidater tegnede sig for mere end 25% af McKinsey-konsulenter, men i 2013, mindre end halvdelen af ​​virksomhedens nye lejer havde endda en MBA. En stigende andel af McKinsey ansættelser har avancerede professionelle grader stedet-ph.d.er, jura grader, og andre. Firmaet beskæftiger flere hundrede læger, hvoraf nogle ikke engang arbejder i sundhedssektoren praksis.

Som virksomhedens fokus har udvidet langt ud over dens historiske franchise af strategi og organisationsstruktur, så også har ekspertisen den søger i nye rekrutter. I dag er næsten halvdelen af ​​virksomhedens klient arbejde har at gøre med risiko, marketing, business teknologi, eller operationer, og hvis du kan bringe noget af det til bordet, behøver du ikke nødvendigvis behøver en MBA (selvfølgelig, wouldn det ‘t ondt, hvis du gjorde … fra Harvard).

Så hvordan får du et job hos McKinsey? Start med at lytte til, hvad de fortæller dig. Virksomhedens hjemmeside er propfyldt med råd om, hvordan man skulle præsentere din “bedste selv” til virksomheden. Mens deres er en opslidende interview proces, selv for dem, der lykkes, kan dem, der ikke næppe hævde, at de ikke vidste, hvad der kom. For sådan en notorisk hemmelighedsfuld virksomhed, kunne McKinsey næppe være mere åbne om de typer af mennesker, den skal ansætte, og den proces, hvorved det vil vurdere dem.

Hvis du er smart, vil du har gjort et par tusinde-jeg kidding, du kan stoppe ved et par hundrede-practice-versioner af virksomhedens berømte casestudier (jeg kidding igen. Du kan stoppe ved 10 eller 20 .). Du kan finde dem på deres egen hjemmeside eller i den endeløse række bøger lover at låse op med casestudier hemmeligheder. Men der er ikke nogen hemmelighed for at løse casestudier. Der er kun denne enkle kendsgerning: Du vil blive dømt mindre på konkrete svar til sag spørgsmål end på den metode, som du ankom på dem. Med andre ord, vil du blive bedømt på, hvordan du tror.

McKinsey har adskilt sig fra konkurrenterne til det bedre del af et århundrede i en stor del af sin utrættelige engagement i at rekruttere og udvikle sin talent, de altid-udviklende aspekter som jeg krønike i min nye bog, The Firm: Historien om McKinsey og Dens Secret Indflydelse på American Business. På grund af selve karakteren af ​​deres virksomhed, vil problemløsning kapaciteter altid være fremmest på McKinsey liste over nødvendige træk, men firmaet vier et tilsvarende beløb af indsats for at evaluere ansøgere ‘interpersonelle færdigheder og følelsesmæssige kvotienten – eller EQ.

McKinsey har et velfortjent ry som en affyringsrampe for blomme erhvervskunder, offentlige og non-profit roller næsten overalt i verden virksomheden har mere end 100 kontorer i 60 lande. Og, grunden til, at folk ansætte folk, der bruges til at arbejde hos McKinsey er den samme grund, at kunderne leje McKinsey selv-dets konsulenter er verdens bedste til at kombinere en intellektuel tilgang til problemløsning med praktiske råd om hvordan man kan sætte den valgte løsning på plads .

Du kommer ikke til at få steder i en McKinsey interview hvis du ikke blæse dem væk med din naturlige nysgerrighed og kreativitet. Disse mennesker er filosoffen konger erhvervslivet, trods alt. Men du heller ikke vil få nogen steder, hvis du undlader at pakke det hele op med en anbefalet fremgangsmåde. Med det i tankerne, det bedste råd jeg kan tilbyde alle, der søger et job hos McKinsey er at huske, hvad det er, at deres klienter har brug for fra dem. Rigtig effekt kommer ikke bare fra at have en overbevisende “svar” på et spørgsmål, men også jordet og eksplicitte tanker om, hvordan man “gennemføre”, som svar når du har fået det. Så få ophidset om at finde et svar på din sag-studie spørgsmål. Men glem ikke at få lige så begejstret for, hvad du vil gøre med det.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *