Home » 6 tips til at toptune din LinkedIn profil

6 tips til at toptune din LinkedIn profil

De fleste it-professionelle er opmærksomme på business-orienterede sociale netværk, LinkedIn, og mange af dem bruger det. Men en stor procentdel af forretningsfolk kæmper med at gøre mest af verdens største professionelle sociale netværk.

“LinkedIn er nok den mest underudnyttede platform på forsiden af ​​planeten,” ifølge B. Bonin Bough, vice president for Global Media og Consumer Engagement, Mondelēz International, en global snacks konglomerat. Bough talte i sidste uge i Las Vegas i 2015 International Consumer Electronics Show.

Vi spurgte LinkedIn om råd for it-chefer, it-chefer og andre erhvervsfolk, der ønsker at skille sig ud på LinkedIn. Her er seks tips til at hjælpe dig med at opnå forretningsmæssige værdi fra platformen.

1) Gør din LinkedIn profil flot
Det hele begynder med din profil, standard udgangspunktet, hvor LinkedIn giver dig chancen for at gøre det rigtige første indtryk og tiltrække de mest meningsfulde og relevante muligheder.

En spredt og dårligt udviklede profil betyder, at du ikke kan dukke op i relevante søgninger. Du kan også glip af frivillige muligheder, foredrag og forretningsmæssige netværk, ifølge LinkedIn.

Du behøver ikke at tackle hele jobbet på én gang. LinkedIn opfordrer dig til at bryde op din profil makeover i et sæt af mindre opgaver. “Tilføjelse af en profil foto, en overbevisende overskrift, et resumé af 40 ord eller mere, udfylde din oplevelse afsnit og tilføje dine færdigheder, er gode steder at starte,” selskabet siger.

Du kan foretage ændringer i dine profiler ved hjælp af LinkedIn mobile app eller via en ny, guidet oplevelse, der for nylig blev indført sammen med en række nye desktop funktioner til profiler.

Du kan også øge din eksponering ved at tilføje rich media, et foto og detaljer om frivilligt arbejde, certificeringer eller organisationer, du støtter baggrund.

“Hver handling, du tager med til at gøre dig mere synlig for de hundreder af millioner af fagfolk og slukkes af LinkedIn,” ifølge virksomheden.

2) Ikke være genert på LinkedIn
En professionel sociale netværk er ikke noget sted at være genert. “Netværk er afgørende for din karriere, men folk har tendens til at omdanne fra sociale sommerfugle i deres personlige verdener til fluer på væggen i deres faglige områder,” ifølge LinkedIn.

Må ikke bekymre dig om chikane andre erhvervsfolk eller med at kontakte folk, du ikke har talt med i et stykke tid. LinkedIn siger dens Connected app kan hjælpe dig med at finde passende øjeblikke til at forbinde. Jobskift, en omtale i nyhederne, arbejde mærkedage og seneste møder er alle opportunt gange for at nå ud, ifølge virksomheden.

3) Deltag i en LinkedIn gruppe for at opbygge dit omdømme
LinkedIn siger sine Grupper kan være en nyttig viden ressource og et godt sted at udveksle viden med andre fagfolk.

Mere end to millioner Links Grupper eksisterer i dag. LinkedIn opfordrer sine medlemmer til at bruge grupper til at udvide deres netværk ved at møde andre fagfolk i deres industrier, bygge ry som førende tænkere og finde løsninger til specifikke udfordringer, de står over for.

“Folk, der deltager i samtaler om Grupper er fem gange større sandsynlighed for at få profil visninger fra folk uden for deres netværk – som kunne oversætte til flere muligheder,” i henhold til LinkedIn.

4) Hold styr på hvem der ser din LinkedIn profil
Vanity kan være et værdifuldt karaktertræk på LinkedIn, især hvis du holde styr på de mennesker, der ser din profil, samt når det har set. LinkedIn har lade brugerne se, hvem der ser deres profil i årevis, men i dag kan du også identificere de handlinger, der driver mest engagement.

“Tænk udsigt til din profil som varme leads på potentielle lejer, forbindelser eller endda karrieremuligheder,” LinkedIn siger.

Selvfølgelig er disse relationer er to ensrettede gader, og LinkedIn siger du bør holde dine indstillinger for synlighed åben så andre medlemmer kan se, når du får vist andre profiler. “Det er en fantastisk måde at få en personalekonsulent eller leje manager opmærksomhed, viser en klient du laver dit hjemmearbejde, før et stort møde eller generere varme kundeemner,” selskabet siger.

5) Stræb efter at bevare kontekst og kvalitet
Der er ingen præmie for at akkumulere forbindelser på LinkedIn, så ikke fokusere på antallet af personer i dit netværk. “Tænk på at opbygge en kvalitet netværk af fagfolk, du kender, respekt og kan stå inde for dig,” siger LinkedIn.

En LinkedIn invitere fra en komplet fremmed kan være så afskrækkende og forstyrrende som en kold opkald. Hvis du har brug for at nå ud til en person, du ikke har arbejdet med før, foreslår LinkedIn tage sig tid til at finde ud af, hvordan du måske kender hinanden eller identificere forbindelser, du har til fælles.

Du skal finde det fælles fodslag – det være sig en forbindelse, interesse eller baggrund – og derefter udforme en personlig invitation med den rette kontekst til at hjælpe dig skille sig ud.

6) Find din stemme på LinkedIn
“Din professionelle identitet er ikke kun om, hvad du har gjort,” ifølge LinkedIn. “Det er også, hvordan du tænker og hvad du ved.”

LinkedIn selv-udgivelse platform giver medlemmerne en platform til at dele erfaringer eller kommentere trends.

Du er ikke alene opfordres til at fremvise dine områder af ekspertise, men også at tage sig tid til at udforme en autentisk stemme. Mens din stemme ikke kan udvikle sig naturligt natten over, er det vigtigt at forblive tro mod hvem du er og hvordan du vil præsentere dig selv, ifølge LinkedIn.

“Publishing indlæg er en fantastisk måde at fremvise din faglige viden, positionere dig som en tanke leder i din branche og endda fremhæve nogle af de interessante ting din virksomhed gør,” siger LinkedIn.